حقوق

پدر علم حقوق ایران -دکتر ناصر کاتوزیان

دکتر ناصر کاتوزیان

امیر ناصر کاتوزیان کیست؟

دکتر امیر ناصر کاتوزیان که از وی به پدر علم حقوق ایران یاد می شود از آنجایی یکی از چهره های برجسته علمی است که تاثیر شگفتی در بالندگی علم حقوق داشته است.

با نگاهی به دوران زندگی وی به سادگی می توان به عشق و اشتیاق وی به اموختن و  عمق بخشیدن به علم حقوق پی برد.تا جایی که محمد سنگلجی یکی از استادان او درپشت رساله وی اعلام و تصدیق نمود که او به درجه‌ای از اجتهاد رسیده‌است.

اقدامات تاثیر گذار دکتر امیر ناصر کاتوزیان

سمت ها و زندگی کاری دکتر کاتوزیان

استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی

یکی از نویسندگان اصلی پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی

پیوستن به کادر قضائی دادگستری و فعالیت قضائی در محاکم حقوقی تهران

ریاست دانشکده حقوق

و….

کاتوزیان سمت های مهمی را در رزومه کاری خود دارد که برکسی پوشیده نیست، اما در این مجمل آنچه در زندگی کاتوزیان حائز اهمیت است آثار و کتب ارزشمندی است که از وی به جا مانده است.

اساتید و دانش آموختگان حقوق متفق القول از کاتوزیان بعنوان استاد مسلم حقوق یاد کرده و هر یک ازآثار وی را به مثابه گنجینه ای گران بها می دانند.

کتاب ها ، تالیفات و آثار دکتر کاتوزیان

وی در طی زندگی ارزشمند تعداد زیادی کتاب به رشته تحریر درآورد که بسیاری از آنها بارها و بارها تجدید چاپ گردیده و بعنوان کتاب هاب مرجع و منابع مهم رشته حقوق مورد قبول تمامی اساتید و دانشجویان می باشد.

در ذیل به کتابها وآثار ارزشمند استاد اشاره می گردد. باشد تا حقوق دانان و دانشجویان حقوق با آشنایی بیشتر و مطالعه دقیق آثار استاد به فهم عمیق تری نسبت به مسائل حقوقی دست یابند .

برخی از کتابها و آثار منتشر شده از دکتر ناصر کاتوزیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *