حقوق

شرح جامع قانون مدنی- فرهاد بیات -معرفی کامل

کتاب شرح جامع قانون مدنی فرهاد بیات

 

 کتاب شرح جامع قانون مدنی فرهاد بیات، راهی است برای اینکه به سادگی و مفهومی قانون مدنی را فرا بگیرید.

همواره شاهد این پرسش در میان مخاطبین کتاب های حقوقی به ویژه کتاب های حقوق مدنی (قانون مدنی) بوده ایم که برای دستیابی به جامع مطالب  با فهم صحیح تر و کامل تر کدام یک از منابع را می توان در الویت مطالعه قرار داد؟

به زبان ساده تر (برای تسلط به جقوق مدنی چه کتابی بخوانیم ؟) یا خودمانی تر ( مدنی چی بخونم؟)

در این نوشتار کوشیده ایم تا چرایی مطالعه حقوق مدنی (قانون مدنی) را با کتاب شرح جامع قانون مدنی نوشته دکتر فرهاد بیات را برای مخاطبین کتاب های حقوقی اعم از وکلای دادگستری و اساتید ، دانشجویان و داوطلبان آزمون های حقوقی قضاوت، وکالت، سردفتری، مشاوران و کارشناسی ارشد و… بطور کامل شرح دهیم .

ویژگی هایی که کتاب شرح جامع مدنی فرهاد بیات را ازدیگر کتاب ها و منابع حقوق مدنی (قانون مدنی) متمایز می سازد.

پس از کمی تحقیق و بررسی و تامل در نظریات مختلف در خصوص کتاب شرح جامع قانون مدنی دکتر بیات ،تردید ندارم که شما خواننده گرامی هم با بنده هم نظر خواهید شد که این ویژگی ها سبب کشته اند تا این کتاب به اثری منحصر به فرد در فهرست کتاب های حقوق مدنی قرار گرفته و الویتی بی رقیب در انتخاب برای مخاطبین باشد که نتوانند از مطالعه این کتاب به سادگی چشم پوشی کنند.

نکات غیر قابل اغماض در کتاب شرح جامع قانون مدنی عبارتند از:

در ادامه مطلب به ویژگی های متمایز کننده این کتاب می پردازیم

بروز رسانی دقیق و منظم بر طبق آخرین تغییرات قانونی

آنچه موجبات نگرانی مخاطبین کتاب های حقوقی را فراهم می آورد آن است که با عنایت به تغییرات مداوم قوانین از کتاب می توان بهره برد یا نیاز است همواره ویرایش جدید کتاب را برای دستیابی به قوانین جدید و تغییرات به هر صورت در ماده های قانونی و غیره ، تهیه نمود؟

خبر مسرت بخش برای مخاطبین کتاب شرح جامع قانون مدنی فرهاد بیات این است که نیازی نیست از بابت تغییرات به هر صورت نگران باشید این تدبیر برای شما اندیشیده شده است که محتوای کتاب خود را با دانلود تغییرات جدید بروزرسانی کنید و از مطالب جدید بهره مند گردید براستی این مزیت را می توان نادیده گرفت ؟

پوشش بسیار مناسب سوالات مطرح شده در آزمون های حقوقی

با نظر سنجی از پذیرفته شدگان آزمون های حقوقی در سنوات گذشته می توان به این نتیجه رسید که  با عنایت به اهمیت درس جقوق مدنی در آزمون های حقوقی و ظریب بالای این درس هر داوطلبی تمایل دارد تا منبعی را مورد مطالعه قرار دهد که بیشترین تطابق و پوشش را با سوالات مطرح شده در این آزمون ها دارد

کتاب شرح جامع قانون مدنی دکتر بیات توانسته در میان داوطلبین آزمون های حقوقی جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهد و داوطلبان با طیب خاطر از جامع بودن این کتاب نسبت به مطالعه آن جهت آمادگی هر چه بیشتر برای آزمون مبادرت ورزند.

عناوین مشخص برای هر ماده

با نگاهی به فهرست کتاب شرح جامع قانون مدنی فرهاد بیات در می یابید که موادی که همگی عنوان خاصی را پوشش می دهند و می توانند در دسته بندی عناوین تحت عنوان خاصی قرار بگیرند، روبری ستون عنوان و تحت ستون شماره مواد ذکر شده اند تا خواننده بتواند به سهولت از میان انبوهی از مواد قانون مدنی مواد مربوطه را پیدا کرده و به آن ها استناد نمایید.

بدیهی است این روش نه تنها خواننده را از سر درگمی میان تعداد بیشمار ماده های قانون مدنی نجات می دهد بلکه سبب می شود تا هیچ ماده ای در خصوص مبحث مورد نظر خواننده از جهت موضوعی مغفول نماند.

و در بسیاری از موارد شاهد آن بودیم که یک تیصره در ذیل مواد مربوطه آنچنان گره گشا بوده که در تصور نمی گنجد و شاهکاری آفریده ، از این رو برکسی پوشیده نیست که این سبک از مطالعه مواد قانونی بطوری که بتوان ارتباط بین مواد را در نظر گرفت باعث افزایش تصاعدی تسلط بر موضوعات مختلف خواهد شد.

و تمامی مخاطبین کتاب های حقوقی متفق القول اذعان دارند که تسلط کافی بر مواد قانونی و درک ارتباط بین مواد از مهمترین رموز موفقیت در مشاغل حقوقی اعم از وکالت ، قضاوت و … و سبب پیروزی داوطلبان آزمون های جقوقی می گردد.

رعایت ترتیب مواد قانونی به ترتیب مندرج در کتاب قانون مدنی و ارائه شرح مبسوط در ذیل هر ماده جهت درک جامع و صحیح از ماده های قانونی

آنچه در کتاب شرح جامع مدنی بیات نباید از نظر دور داشت آن است که در این کتاب مواد قانونی به ترتیب آورده شده و در ذیل آن شرح و توضیح مبسوطی با نثر ساده و روان به طوری که خواننده درک صحیحی از تفسیر و توضیح ماده برسد، آورده شده است

نثر روان و قابل فهم و راحت و اجتناب از بکارگیری مفاهیم غامض به جهت فهم راحت مخاطب

این ساده گویی و روان سازی مطالب سبب شده است که این اثر ارزشمند در میان خوانندگان کتاب های حقوقی از مقبولیت ویژه ای برخوردار باشد.

چرا که توضیح مواد به این سبک به آنها یاری رسانده است تا مفاهیم غامض مواد قانون مدنی را درک نموده و متوجه شوند و بتوانند تفسیر صحیحی از مواد قانونی داشته باشند.

بیان ارتباط هر ماده قانونی به مواد مرتبط و رویه قضایی و آراء وحدت رویه و نظرات حقوقدانان در آن زمینه و مطرح نمودن نظریان مختلف موافق و مخالف حقوق دانان

نکته قابل توجه دیگر که در کتاب شرح جامع مدنی دکتر بیات برای خوانندگان این اثر ارزشمند همواره قابل تامل بوده است مطرح کردن مواد مرتبط با ماده مورد بحث به همراه نظرات موافق و مخالف اساتید علم حقوق در خصوص تفسیر و توضیح ماده

همچنین لحاظ نمودن آرء قضایی و وحدت رویه مرتبط که اهمیت مطالعه آنها بر هیچ کس پوشیده نیست، این ظرافت و دقت در جمع آوری آنچه حائز است در مطالعه یک ماده از این کتاب یک گنجینه ساخته است جهت فراگیری قوانین مهم حقوق مدنی

اشاره به نظریه اقوی جهت روشن شدن موضوع از میان نظرات بیشمار مطرح شده برای خواننده

دکتر فرهاد بیات در این کتاب برخلاف بسیاری از کتاب های جقوقی که نظریات متفاوت صاحبنظران علم حقوق را مطرح نموده و قضاوت و نتیجه گیری را به خواننده واگذار می نمایند. در عملی متهورانه به نظر اقوی تر اشاره نموده و گویی تکلیف خواننده را در جهت شفاف سازی موضوع در بین اختلاف عقاید روشن می نماید. و این خود روشی است که خواننده از گیجی و سردرگمی رها شده و نظر اقوی را درک می کند.

کامل و جامع بودن بعنوان یک کتاب مرجع و منبع کامل قانون مدنی

تنوع و فراوانی کتاب های مختلف حقوق مدنی از اساتید و ناشران گوناگون همواره یکی دیگر از مواردی است که خوانندگان را دچار سردرگمی برای دستیابی به منبع بهتر و جامع تر می نماید. در این جا با احترام به تمامی منابع ارزشمند دیگر نکته ای را که می توان به ان اشاره کرد آن است که کتاب شرح چامع مدنی دکتر بیات کتابی است که توانسته بعنوان یک منبع کامل و دقیق حقوق مدنی نظر تعداد زیادی از دانشجویان حقوق و مخاطبینی که به دلایل مختلف به مطالعه حقوق مدنی اهتمام می ورزند را به خود جلب نماید

 

برای دسترسی به بهترین منابع آزمون های حقوقی کلیک کنید

برای تهیه کتاب شرح جامع قانون مدنی فرهاد بیات کلیک کنید

 

 

 

 

1 thoughts on “شرح جامع قانون مدنی- فرهاد بیات -معرفی کامل

  1. sib گفت:

    کتاب آقای بیات بسیار کتاب ارزشمندی در میان کتاب های حقوق مدنی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *